PDF Nyomtatás E-mail

Hagyományaink és történelmünk nyomában

2022 júlisában 16 tanuló és 2 kísérő tanár a Határtalanul! pályázat keretében Székelyföldre, Korondra utazhatott. Kirándulásunk első napján Bánffyhunyadon tartottunk megállót, ahol a református templomot tekintettük meg, a lelkész úrtól pedig a templom történetére és  Erdély egészére vonatkozó részletes történelmi áttekintést kaphattunk. Délutáni órákban érkeztünk Korondra, ahol elfoglalhattuk a szállásunkat. Vacsora után Folklór esten vehettünk rész. Megismerkedtünk a négy legjelentősebb erdélyi népviselettel, népzenével és néptánccal. Második napunkon Fehéregyházára utaztunk, ahol a Petőfi Sándor Múzeum vezetőjétől hallgathattunk meg előadást Petőfi Sándor esetleges halálával, eltűnésével kapcsolatban. Ezután megtekinthettük a múzeumot is. Délután Kőrispatakra utaztunk, ahol komlett programsorozatban megismerkedtünk a szalmakalap készítéssel, a búza feldolgozásával, illetve falunéző körúton is részt vettünk. Bözödújfalu következett, ahol megemlékeztünk a  falurombolás leghíresebb színhelyén, a víztározó partján található emlékhelyen. Az esti órákban megismerkedtünk a sóvidékről származó só feldolgozásának lehetőségeivel és esti sétát tettünk Korondon.Harmadik napunkon hazafelé indultunk. Marosvásárhelyen megálltunk és a Rózsák terén egy kellemes sétával búcsúztunk Erdélytől.

Előkészítő óra

20212223242526
2728293031

Névnap

Ma 2024. május 03., péntek, Tímea és Irma napja van. Holnap Mónika és Flórián napja lesz.